EL PRESENT





- Amic meu, em demanes que et parli del present... Del meu present. Doncs, et diré que no em resulta còmode fer-ho, ja que aquest present que m’ha tocat viure, va trenant al seu aire un futur immediat ple d’incògnites i d’incerteses. S’ha permès col·locar a sobre meu una espasa, semblant a la de Dàmocles, que en qualsevol moment pot deixar caure la seva afilada fulla. I, això, vulguis o no, no resulta agradable per a ningú. Això pot ser molt dolorós. Malgrat tot, el present va avançant, i jo al seu darrere, sense poder fer més del que ja faig.

- Amiga meva, no són també present, el sol i la lluna, el dia i la nit...? I, tanmateix, elements totalment oposats entre si... Què faríem nosaltres sense uns regals de la naturalesa tan importants? Per ser forts davant la fatalitat i les misèries d’aquest món, hem de saber valorar l’encant i la bellesa  que la natura ens mostra cada dia. Hem d’acceptar que res és per sempre, que tot va canviant al nostre entorn, només és perenne l’esperit. Quan una flor mor, en neix una altra, però ens queda el record de la bellesa, i el perfum, d’aquella flor que ja no hi és. Quan un dia ens desperta amb grans tempestes, un altre reneix amb un sol esplèndid i ens regala els oïdes amb el musical cant de cent ocells,  i l’olfacte amb mil perfums de menta i romaní, i... 

- És ben bonic això que dius, amic meu. Però com es pot gaudir de la vida, quan dins teu tot és dolença, cansament i malestar? A veure, digues-m’ho tu com es fa això...?

- Amiga meva, tot a la vida és una qüestió de prioritats. Igual que els teus dolors se’t mostren cada dia, també ho fa la bellesa natural que et rodeja, a més de tot un ventall d’ històries per a viure i assaborir; històries sovint carregades de vivències de tota mena, però sempre enriquidores... Millor afrontar la vida sent conscient de la seva dualitat, amb valentia, i sobretot, amb un somriure; segur que ella, agraïda com és, te’l tornarà de volta. És una qüestió de prioritats, ja t’ho he dit.

- Tal vegada tinguis raó... Tant de bo tinguis raó, amic meu.

Maria Carme Poblet

                                                                   

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA MEVA ÀVIA

NOVEL·LA - SIRENA D'AIGUA DOLÇA - Segon tastet

SIRENA D'AIGUA DOLÇA