ONZE DE SETEMBRE, DIADA NACIONAL DE CATALUNYA


El Ple Municipal de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí, el passat mes de juny, va aprovar per unanimitat una moció de tots els grups, proposada inicialment per Som Espluga, perquè els noms de les preses i presos polítics i a l’exili s’afegeixin, de manera temporal, a 16 carrers de l’Espluga de Francolí.

L’exconsellera Dolors Bassa, empresonada al Centre Penitenciari Puig de les Basses compartirà, temporalment, Carrer, junt amb el C/ Mestre Roig, el carrer on jo vaig néixer i em vaig fer gran.




L’Espluga de Francolí, 11-09-2018 – C/ Mestre Roig – C/ de Dolors Bassa

Benvolguda Dolors,

Personalment, em plau molt especialment, que siguis tu qui comparteixi el meu carrer, amb qui va ser, mestre com tu, i persona de notòria generositat, igual que tu, que no vas dubtar, des del teu pensament d’activisme social i compromís polític, en posar-te al servei de Catalunya, i treballar per fer realitat la demanda, democràtica i legítima, de gairebé el 80% de la població catalana, que volíem votar, i d’aquesta manera poder decidir el nostre futur.

L’Estat espanyol, emprant mecanismes impropis d’un Estat democràtic, ens ha anat mostrant, sistemàticament, fins ara, la seva part més fosca, cruel i manipuladora. Injustament, han volgut callar les vostres veus, elegides democràticament, empresonant-vos o avocant-vos a l’exili; però no podran callar les veus de tot un poble, sempre dempeus, combatiu, democràtic i pacífic. No esteu sols, Dolors... NO ESTEU SOLS!

Cada dia, des del meu carrer, un estol de coloms, amb missatges de pau, d’agraïment i molta estima, però sobretot de llibertat, volaran cap a on ets tu, fins que, tant de bo sigui ben aviat, puguis finalment, contemplar el  Montgrí des de la finestra de casa teva, i seguir lluitant per Catalunya, amb total llibertat.

Una forta abraçada.



Maria Carme Poblet

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA MEVA ÀVIA

NOVEL·LA - SIRENA D'AIGUA DOLÇA - Segon tastet

SIRENA D'AIGUA DOLÇA