PER QUÈ...?


"Em sentia estranyament diferent de la resta de persones que em rodejaven. Les diferències massa notòries no agraden, prou que ho sé, encara que aquest no era el meu cas. La majoria de dones del meu entorn volien tenir fills, i els homes volien ser pares; i no entenien que jo no en volgués tenir de fills, agradant-me com m’agradaven els nens; en això no hi havia res a fer, per molt que s’hi insistís; aquest va ser el meu gran pecat, el que més em separava de tenir una vida normalitzada, crear una família i tot això que s’acostuma a fer quan s’és jove. Instintivament, vaig posar una enorme barrera per blindar el meu passat; i al voltant d’aquesta barrera em vaig veure obligada a edificar-ne d’altres, més petites, això sí, però d’un material sòlid, resistent i impermeable; havia de fer el que fos, per a viure de manera satisfactòria, el dia a dia, que el meu destí, el que m’havia tocat en sort, anava trenant per a mi; d’altra manera no hauria pogut seguir endavant. Prou que em conec; no sóc cap heroïna, sempre ho he sabut.
No hauria suportat perdre un fill; malgrat les barreres posades, el dolor viscut s’havia enquistat molt endins. La mort d’un fill, ha de ser l’experiència més terrible per a una mare, i jo no em veia capaç de portar un fill al món, sense la garantia de saber que a ell mai li passaria res dolent, encara que jo no estigués a prop seu; però una garantia així, pot ser vàlida per a un objecte, no pas per a un ésser humà. Els meus fills van ser els meus alumnes; amb ells em vaig donar tota, sense condicions. Els vaig ensenyar a respectar les diferències, a ser solidaris, a aprendre a posar-se en el lloc dels altres. A través del meu subconscient, d’una manera o altra, per barreres que hi posés, se’m feia present una pregunta, que tot sovint se’m repetia: “Per què...?” referida a aquells terribles crims de la Pobla...
Per què...?
Em venien tantes respostes que la ment se’m feia un enorme garbuix. Finalment, tot d’una em vingué una paraula:
Empatia”. 


© Maria Carme Poblet Casanovas
Tastet de la novel.la ELS CRIMS DE LA POBLA

https://leer.amazon.es/kp/embed?asin=B07J1WTS3N&preview=newtab&linkCode=kpe&ref_=cm_sw_r_kb_dp_JuO6BbGE4C0Z3

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA MEVA ÀVIA

NOVEL·LA - SIRENA D'AIGUA DOLÇA - Segon tastet

SIRENA D'AIGUA DOLÇA