"PLUJA SOBRE TERRA MOLLA", XXXI Premi Ribera d'Ebre 2013





Recordo, com si fos ara mateix, la gran sorpresa i alegria, que va suposar per a mi la trucada de la Gemma, l'alcaldessa de Vinebre, comunicant-me que la meva novel·la havia quedat finalista al premi Ribera d’Ebre de l'any passat. Va ser just quan ja no hi pensava, i a més m’acabava de planificar un pla de treball intensiu, fins a finalitzar la meva segona novel·la, que ja es trobava en avançat estat de gestació, amb la dificultat que suposa arribar a un punt tan àlgid. Per tal de fer efectiu el meu pla de treball, m'havia promès a mi mateixa no distreure’m amb res... 


El premi Ribera d’Ebre em va arribar en un moment, dolç i alhora delicat, de la meva vida. Després de sis mesos de no poder ni llegir ni escriure, a causa de repetides crisis de migranya i còlics intestinals, amb l’empitjorament generalitzat de la fibromiàlgia i el SFC que vinc patint des de fa uns quants anys, finalment, arribà una petita millora, que jo vaig aprofitar per a reprendre de nou l’activitat literària. Quan vaig rebre la trucada de la Gemma, feia dues setmanes que m’havia incorporat de nou a l’apassionant món de l’ofici d’escriure, reprenent així el camí d’aprenentatge iniciat amb la novel·la “Pluja sobre terra molla”. Així que puc dir que aquella trucada va suposar per a mi una injecció de moral molt gran. Cert que Vinebre em quedava un pèl lluny de Blanes... però un poble petit com Vinebre, capaç d’organitzar any rere any, durant 31 anys un premi com aquest, pregoner de cultura i d’identitat catalana, bé que s’ho mereixia. Així, que em vaig donar dos dies de llicència, i directe cap a les terres de l’Ebre.


A hores d’ara, puc dir que el camí d’esforç, constància i superació, ha tornat a donar el seu fruit amb una segona novel·la acabada i una tercera mig estructurada.



"La Neus, una atractiva pintora de 35 anys, s’imaginava ben poc que aquella decisió seva de canvi i renovació vital li aportaria tanta remoguda. Sobretot la descoberta d’un dietari de joventut de la seva àvia, amb episodis de vida insòlits per a ella: una preciosa història d’amor en temps d’una cruenta guerra; un bell sentiment d’amistat i lleialtat per sobre de tots els horrors… Tot plegat l’ajudarà a ressituar-se dins el seu jo més profund. Prendre una nova consciència de ser. Cercar nous horitzons. Obrir sense por el seu cor… Al voltant de la Neus hi ha el seu amant, un aristòcrata amb una llarga ombra de perversió; la dona de l’aristòcrata, amargada per les sospites; la Meritxell, la millor amiga de la Neus; els tiets de la Neus, aferrats a un matrimoni que no s’aguanta per enlloc; en Marcel, un corrent d’aire fresc a la vida de la Neus… I entremig de tot plegat, un estrany assassinat. Així mateix, el fantasma de la por sovint és força present en diversos personatges."

                                   ***++***++***

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA MEVA ÀVIA

NOVEL·LA - SIRENA D'AIGUA DOLÇA - Segon tastet

SIRENA D'AIGUA DOLÇA